Wednesday, November 11, 2009

aku=wanita kejam??? kejam ke aku??

bismillah...
aku sendiri terkenang, angan-angaan indah yang tidak siapa yaang tahu.. aku ingin berlari.. berlari terbang bebas dari segala yang membelengu dikalbu... aku terlalu teringin, tatkala aku dilanda masalah, aku akan lena ditiup angin.. dan berharap segala angin yang menyapa ku akan membawa masalah itu pergi jauh dari kalbu.....
aku dalah aku... tidak mungkin akan aku ubah diri ini kepada insan lain... aku adalah hamba yang penuh emosi, hamba yang lemah dengan dugaan yang menimpa...
kejam kah aku?? jika aku ingin mencari sedikit ketenangan dihati... kejamkah aku akan itu semua???
aku adalah aku..
aku mengharapkan satu pengertian, aku mencari sinar kebahagiaan.. aku mencri siapa yang mengenali ku.. siapaa yang paham akan diri ku.. siapa yang dapat meneka segala helah-helahku.. kerna aku adalah hamba yang penuh dengan poket saku.. poket saku yang hanya aku saja yang tahu...
masa terus berlalu... hari ini akan menjadi sejarahnya...
hari dimana aku mengharap ingin membahagiakan seseorng, tapi tersekat ditengah jalan.. hari dimana aku ingin kelihatan indah pada matanya tapi hanya sekadar indah mata anganku... hari dimana aku ingin tergelak gembira, berhibur bersama tapi ternyata semuanya dalam mimpi ku...
aku tersedar dari mimpiku... aku tak tahu apa ingin ku buru.. aku tak mengerti apa yang aku buru... akhirnya atiku mengikut kata dikalbu.. angan2 ku untuk terbang dilangit berputar kembali.. aku ingin menjadi seorang atlet yang berlari tanpa peduli org sekeliling... kejam kah aku???
langit meningi.. semakin kelam aku pehati.. tatkala selalu meyimbah hujan yang tiada henti... matahari yang meningi semakin kecil ku perhati hanya kerna tak mampu mengekori emosi diri... aku adalah aku...
kejam kah aku...
aku cuba untuk membahagiakan insan sekeliling... tapi bahagiakah mereka??? aku ingin membuat mereka ketawa.... tapi kasarkah kata-kataku??? hingga ada insan yang berduka lara...kejamkah kau??? aku mencari jawapan itu.....

1 comment:

  1. awak tak kejam, ttpi emosi mnguasai diri. tatkala otak d hasut "org ke3", sglanya nmpk tdk indah belaka. dri ini mohon ampun maaf utk semuanya. awk dcpy=takn sebg seorg wnita yg baek. tidak kejam di mta sesiapa. soriiiii...

    ReplyDelete