Monday, November 9, 2009

xpasti................................

aku keliru ketika ini...
titik hujan laju membasahi pipi...
lorekan-lorekan luka pedih menikam jauh kelubuk hati...
aku tak tahu pada ketika ini,
pada siapa untuk aku memaut simpati,
pada siapa yang sebenarnya paling memahami...
aku tetap aku..
bersendiri di bilik yang sepi..
bersendirian diruang yang gelap menyelibungi..
bersendiri memikirkan nasib diri...
diri ini terasa keldil..
keldil dimata insan sekeliling...
hingga terasa jauh sekali untuk mensyukuri...
aku adalah aku...
tidakkan mungkin aku merasa seperti mana mereka merasa..
tak mungkin aku mendapat seperti mana mereka peroleh..
dan pastinya juga mereka tidak menerima apa yg aku terima...
tapi aku tak tahu kenapa nafsu menguasai dri...
mengapa insan lain kelihatan bahagia bila disisi..
sedangkan aku seakan-akan insan yang tidak mengenali..
adakah ini semua adalah dosa ku?
dosa kerna melukan hati itu??
dosa kerana memainkan hati dan kalbu??
insan berkata,
apa yang lakukan pasti terkena pada hidung kita sendiri...
adakah ini masa dan ketika nya??
aku tak tahu dan aku buntu
mengapa dulu tak seperti kini...
mengapa sebelum perolehi diri terasa disayangi..
dan bila diri dimiliki..
terasa hanya sekadar dipandang tepi..
adakah aku yang salah???
aku x pasti...
aku tak mengerti...
adakah aku terlalu mengada2???
jika benar adakah salah itu semua??
aku cuma mahukan diriku yang sebenar..
tak mahu berpura-pura mengukirkan senyuman bahagia...
kerna aku tak inginkan pisangnya berbuah kali 2...
tapi aku tak mengerti...
salahkah apa yang terjadi???
diriku tawar walaupun gula sekati...
diriku tawar walaupun garam seguni....
aku xpaasti...................

No comments:

Post a Comment