Thursday, July 9, 2009

$uAtu PerhiTungaN!!!!


Salam semua... akhirnya aku kembali lagi diruangan fantasi aku ni.... kekeke.. aku suka blog ni.. nilah tempat untuk aku luah semuanya tanpa ada yang mengenali siapa aku... kekeke...
well see pic kat sebelah tu... tenang kan tapi setenang mana pun tasik tersebut akan tetap ada geloranya... inilah yang aku ingin cakapkan. well... lumrah kehidupan, sebaik mana pun seseorang itu aku percaya akan ada satu keburukannya. aku tertarik untuk cerita hal ini adalah berdasarkan pengalaman kawan aku sendiri. dari situlah aku mendapat lagi satu erti2 reality sbnar kehidupan. jom kita fikir2 bersama.....
Korang penah terfikir tak yang satu hari sorang yang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi akhirnya boleh melakukan jenayah yang besar mahupun berat???? Bila benda tu terjadi mesti kita sendiri akan tertanya2kan... yelah masakan seorang yang alim n mempunyai perwatakan warak sanggup berbuat sedemikian. time itulah semua orang mula mengatakan " Baik tak yah pakai songkok" "muka je baik tapi perangai macam iblis" dll... Memang betul apa yang dikatakan, tapi penah tak kita ungkap masalah dalamannya sendiri... seperti tasik diatas tu, tenang kan... tapi kita tak tahu apa yang ada didalamnya. macam itu jugalah manusia.... walaupun setenang n sebaik mana seseorang itu, aku yakin pasti ada terselit sifat2 yang menjengkil kan. sifat2 yang kita sendiri tak mampu menghalang namun mungkin mampu mengawalnya. macam aku sendiri, aku ni muka je boleh ar baik(alamak terperasan pulak!!!) tapi perangai macam siot gak. kekeke.... kalau nak tahu aku ni jenis tangan cepat. kalau gan orang tu, pasti ada saja yang kena cubit n pukul gan aku itupun kalau dorang wat salah ar...
kekeke.... so bebalik gan cerita kita.... apa yang aku nak katakan, kita ni jangan lar sesekali memandang buruk ke seseorang itu. selami hatinya walaupun dia bukannya sesiapa untuk kita. memang payah nak lakukan, kekadang aku pun alpa gak, tapi atleast kita cubakan. macam mamat rempit... kita pandang buruk dengan dorang, tapi penah tak kita try pandang dari sudut positivenya. Mungkin tanpa kita sedari dorang lagi baik n mungkin alim dari kita tau....... mACAM TOPIK AKU NI.... $uatu perHitungaN!! so terpulang pada kita lah untulk menghitung semuanya... sbb semua kejadian, kita yang mnilainya....
So Selamat Menghitung.........

No comments:

Post a Comment