Sunday, July 12, 2009

ReaLity!!!!!!!!!!!!!!!!


Reality suatu kehidupan!!!!!
Lamakan kita dah bernafas di bumi ciptaan illahi ni... Satu persatu dugaan yang kita tempoh.. Bila aku kenangkan kembali smua yang aku rasa, peh pedih siot.. lbh2 lagi ketika aku sdang bertaruh dengan SPM... itulah tahun paling mencabar bagi aku... mesti korg tertnya sbb apa kan??? sat2 lagi ar aku citer... kekeke...
Aku suka menatap bintang dilangit. smrtkan, bahagia je jadi bntang. hidup sntiasa dkelilingi kawan2 malah sntiasa dipuji oleh manusia yang meneliti.
aku terasa ingin menjadi sbahagian dari mereka. memberi sinaran bahagia kepada semuaa, tapi siapalah aku ni. bnyak klemahan-klemahan aku yang perlu d'atasi.. Memang aku kena slalu berhadapan dengan reality sebnar.... macam mana yang ku lalui itulah takdir aku. walaupun seperit mana. so disini aku nak cerita kesan paling perit pernah aku lalui...
Bermula sekitar 2006, time aku SPM..............
sEjujurnya aku bagitahu kat sini. itulah tahun paling banyak air mata aku kluar.. semuanya terjadi apabila parents aku bercerai sementara... pedihkan.... perit sgt.. hanya aku dan adik beradik aku yang merasa. n paling payah untuk aku menahan semuanya apabila aku dapat tahu new tu sewktu aku ada dlm bas, odw nak blik umah sbb time tu aku ada tuisyen.. memang gler aku nk menahan dari terkejut, menahan dari menangis menahan dari menjerit disbbkan keskitan hati yang mendalam. bayangkanlah akak aku blh call aku kat dlm bas n minta aku choose nk follow mak atau abah. peh..., blur siot. org kat skeliling ramai. n aku lak tak tahu nk luah apa time tu... walaupun muka aku kat bas setenang yang mungkin tapi realitynya hati aku dah terlalu dalam terobeknya. time tu aku hanya mmpu menngis didalam hati.. Bila smpai je umah, aku terus diminta menghadap parents aku n dgar cter n luahan mereka. pling aku tak caya, bila jalan cerita hari tu sebijik macam mimpi aku time frm 2. tak sngka mmpi mnjadi reality... sdih gler bila tgk mak aku pack brg semua, n aku ambk tndakan lari dari dgr smua taklimat yang myakitkan. aku blar g taman permainan... kat situlah aku hamburkan sgala tgisan. n ex aku yang jadi peneman. kbetuln dia tahu cter sbnar. sampaikan mak aku blar pun aku tak salam. sape sanggup sih... dalam family aku, aku ada 2 org kakak n kedua-duanya nak ikut mak. so tggl aku sorg2 handle abah n adik2.. time tu aku rasa saat pling tak adil bagi aku. byangkan je ar, dgan sek aku + tuisyen + kerja memask n mgemas lagi + nak hndle persekolahan adik2. semua aku yang tanggung tapi kakak aku sdap2 ikut mak g umah pakcik. sepnjg malam aku ngis sih smpai bgkak mata ni. esok lak kena g sek. sbb abah aku ni jnis pntang ponteng2. so gan muka tak malunya aku g. jumpa mmber aku luah n terus mengis. but even time tu sdih n sakit giler tapi aku syukur sgt2 sbb aku ada mmber n cikgu yang mmbntu... lagi2 cikgu azlina... cikgu tu mmg ckgu ksygn aku. kerana pelukannyalah aku blh bertenang untuk hari2 sterusnya... n peristiwa ini berterusan sampai sbulan lamanya. alhamdulilah slpas tu parents aku berbaik semula. Jiwa aku yang kacau tahap kama itu kmbali reda. walaupun macam tu, pergaduhan n perselisihan paham tetap ada. adat umah tangga.
Bila aku duk pikir smula, memang tak adil kerana aku yang hadapi ini smua. kenapa mesti berlaku saat aku nak menempuh alam peperiksaan. tapi setelah masa terus berlalu akhirnya aku tahu. kerana peristiwa itulah kini aku dah berjaya. Kerana peristiwa itulah family aku sdah smakin bahagia n yang pasti kerana peristiwa itulah yang mengajar n memberikan aku erti sebnar suatu KEHIDUPAN!!!!!

No comments:

Post a Comment