Monday, July 13, 2009

I'm Back!!!!!!



Assalammualaikum Semua!!!!
kekeke.... wah penat sih.... penat bagat sbb aku baru je balik dari g tampal poster n cat banner... but even penat pun syok giler. Terutamanya bila aku bolh bawa mtor... wakakaka aku ni memg gler sikit bab bwa mtor ni. tapi cygnya tak ada lesen.. my dad tak benarkan lagi... so saat macam ni ar yang aku nanti2kan. kekeke...
em apa je yang aku nak bicara kat sini ek... kekeke... em... yup aku tau... aku nak katakan apa yang aku terima pada tarikh ini... actually tak ar bnyak mana, but related ar gan topik aku....
smuanya bermula bila aku wat kerja2 tadi. dgan cat bnner n tampal poster... even aku rasa smua dah tahu mgenai hal ni, tapi aku nak gak citer... kerjasama.
macam yang kita tahu hidup kita kat dunia ni kita akan sntiasa berjumpa dngan bermacam2 ragam manusia. terlalu bnyak dan payah untuk snraikan satu persatu. n hari ni aku nak sntuh mengenai org yang suka wat kerja sendiri. antara cnthnya adalah aku. aku memg agak suka wat kerja sndiri terutamanya bila study. ada org kata study ramai2 lagi bagus dari study sndiri. tapi bagi aku lak sebaliknya. actually smua ni terpulang pada individu... n kita tak bolh sma sekali menilai tanpa menyelidik terlebh dahulu. but... jngan ar smuanya kita nk buat sndiri. kita kena gak menharap pertolgan org lain. minta pertlgan bkannya bermakna kamu tu lmah. bahkan meminta pertolgan tu lbh kepada kita sdar keupayaan diri kita.... (wah ceramah pula aku ni). kekeke... antara cnth yang aku perhatikan ari ni adalah time cat banner n tampal poster. even semua tu under unit pblisiti, but kita sebagai manusia yang tercipta dibumi Illahi mestilah sntiasa mmbantu., jgn hanya bergantung pada kerja kita sahaja. mungkin skarang kita tolong mereka n satu hari nanti kita lak ditolng... Kalau nak harap satu unit je buat kerja alamatnya sampai kapan pun tak siap tampal poster tu... lagi2 bila nak tmpal skitar utm... peh gua cakap sama lu, besar sih utm ni.... mau gler dibuatnya jika tak ramai kaki tangan. penat2... tht why kerjasama itu penting.... tanpa kerjasama antara manusia itu sndiri mau hncur bumi ni sedikit demi sdikit...
kekeke... k ar aku dah penat menaip.... mesti korg pun pnat baca aku mlalutkan... wakakaka... tq sbb baca ek.. luv u all.... semoga kita akan selalu saling membantu... aku blar dlu.... Assalammualaikum.....

No comments:

Post a Comment