Friday, February 19, 2010

LiFe arE nOT pERfEct>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Semua insan mendambarkan kebahagiaan... inginkan sesuatu yang amat bermakna dalam hidupnya.. inginkan sesuatu yg teramat sempurna.... bgitu juga dgan diri kecil ini... dimana....

aku mencari sinaran abadi..
namun semakin jauh aku melangkah..
semakin dalam luka yang ku tempuh..
semakin tersasar aku dari landasan..
semakin keliru aku dengan kesilapan..
aku inginkan ke indahan dalam satu pernafasan..
namun mengapa aku selalu tersekat..
sedutan demi sedutan perlu ku tempuh..
bagi jantungku berdegup..
aku inginkan sinaran keimanan itu...
namun mengapa sinaran itu makin pudar ku rasa...
malah makin kelam untuk ku gapai....
mengapa dan mengapa..
semuanya menjadi tanda tanya..
walaupun aku tahu hakikat yg sbnarnya...
akikat mgapa aku kalah dengan masa..
mgapa aku kalah dengan hakikat dunia....
semuanya hanya kerna satu perkara....
nafsu.. nafsu.. dan nafsu...
amat payah untuk ku tahannya...
aku cuma insan biasa..
yang tak mampu melawan dengan jayanya..
kerna aku seringnya alpa..
alpa dengan kehidupan dan kepalsuan dunia....

No comments:

Post a Comment