Wednesday, August 5, 2009

ReaLitY ku KemBali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku selalu menyangka aku bahagia,
aku selalu menyangka diriku sempurna,
namun hidup ini bukanlah seperti yang dijangka,
semua yang tercipta bukan seperti yang ingin ku rasa.
aku merasa hidupku dikelilingi bunga mwangi,
namun siapa sangka semuanya sekadar ilusi,
ilusi yang tak mungkin ku gapai,
jika aku hanya sekadar bermimpi di fajar hari,
jika hnya sekadr aku yang berangan sndiri....
aku mencari satu perhubungan hakiki,
hbungan sesama hamba2 yang lemah untuk berdiri,
namun aku megerti kini,
tidkkan wujud apa yng ku kehendaki,
takkan ada hubungan semanis Muhamad s.a.w dan s. abu bakar,
takkan wujud lagi hubgan Muhamad s.a.w sesama khalifahnya.
kini aku tertanya sendiri,
siapa sebenarnya aku...
adakah patut ku teruskan,
mahupun abaikan apa yang kurasa,
jika semuanya kerana terpaksa.
gelora hati makin tak henti,
semakin laju memgores sekeping demi sekeping,
hinggakan aku tak tahu apa lagi,
mampuku lakukan,
melainkan berdiri diatas kaki sendiri,
tanpa bimbingan sahabat mahupun teman disisi
kerna aku terasa hanya aku yang bertepuk sendiri,
sedangkan diri ini langsung tak dijemput sekaki...

1 comment: