Tuesday, July 7, 2009

$uAtu PerMulaAn....


kehidupan yang penuh dengan cabaran....
Bismillah....
Inilah suatu permulaan bagi aku... Salam perkenalan kepada semua...
pertama kalinya aku tertarik untuk membuat blog sendiri. Malah sebelum ini, tak penah termimpi pun aku nak create blog2 ini... Apa boleh buat aku ni jenis yang suka ikut kata hati n otak sndiri... kalau dah dikatanya malas, so malas lar tindakan aku......
suatu permulaan!!!!!!
Itulah topik aku untuk hari ini.... kekeke..... well pernah tak korang terfikir dimana mulanya permulaan kita??? Jika kita melihat dari sudut suatu kehidupan, permulaan kita bermula dari terlahirnya adam dimuka dunia....
Tapi bukan itu yang aku ingin katakan disini... suatu permulaan bagi aku adalah dititik manakah kita mula mengenali erti kehidupan sebenar...
Disaat kita di dalam kandungan sehinggalah kita mula menangis kesyukuran kerana dilahirkan didunia. itulah permulaan kita melihat dunia. Permulaan kita mengenal dan menahan godaan iblis yang penuh dengan idea2 bodoh untuk menyesatkan kita.....
Bagi aku..., kehidupan aku sendiri, kehidupan adalah suatu yang penuh dengan tipu helahnya.. sepanjang 20 tahun aku bernafas dimuka bumi ini, tidak penah sekali pun aku terdengar adanya seorang insan yang hidupnya penuh dengan kebahagian tanpa adanya penderitaan. kehidupan bagi aku bermula semenjak aku tingkatan 4... masa itulah aku mengerti makna sebenar hidup kita ini... di mana pada waktu itu air mata aku sentiasa menitis hanya kerana cinta monyet... kelakar kan... pada ketika itulah kita merasakan cinta yang kita miliki adalah cinta hakiki, namun semuanya hanyalah dusta semata-mata. kita terlalu muda untuk memiliki itu semua... dan pada ketika itulah aku mula mengerti yang kehidupan ini tidak seperti yang kita jangka.. dan pada ketika itu jugalah aku mula mengerti yang kita tidak sesekali boleh menilai individu berdasarkan penampilannya...
oklah aku nak g mandi dlu.... badan dah berbau... kekekeke... kisah selanjutnya akan aku cerita pada waktu2 yang bakal datang.... jumpa lagi... daa!!!! salam....

No comments:

Post a Comment