Tuesday, July 21, 2009

Dimanakah Diriku!!!!!

satu keluhan ke satu keluhan kedengaran,
setiap itulah nafaske terasa seksa,
setiap itulah diri ini terasa teramat hina,
setiap itulah diri ini terasa sunyi tanpa sesiapa...
satu persatu insan berada disisi,
namun tiada satu pun keikhlasan yang ku temui,
sekadar boneka penghibur hati,
bukannya penawar bagi kesakitan hakiki.
aku menerapkan diri,
terus sabar dengan dugaan yang menanti,
berbuat baik walaupun tidak dibalasi,
namun semuanya sia2 menanti,
siapalah diriku ini,
hanya sekadar lalang peyemak tepi,
untuk menyembunyi aku dikehendaki,
namun tatkala terjumpa harta berguni,
aku sekadar dipijaki...
terasa bagai tiada harga diri,
terasa seperti ingin menangis,
terasa ingin saja aku berlari,
berlari jauh tanpa sesiapa disisi,
biar r aku berteman bintang dilangit,
biar r aku berteman lautan yang membiru,
biarkan....
sekurang2nya aku tidakkan kecewa,
bila melihat diri ini dipandang sepi,
biarpun banyak yang telah kuberi..
bukan mengharapkan simpati
bukan juga mengharap pembalasan diberi,
namun cukuplah sekadar menyedari aku disini,
tatkala ada emas lain yang menumpang sekaki.
kerna aku tahu siapa diriku...
tidak sesempurna sesiapa disini..
tapi aku tetap aku..
beredar dikaki sendiri..
belajar untuk ibu bapa yang dikasihi..
hidup kerana mereka yang mennti..
terasa sperti diri ini akan pergi..
tanpa sempat menunaikan janji..
namun semua tentuan illahi..
aku tetap akan terus berdiri..

2 comments:

  1. wah sungguh puitis sihh. kekeke. kamu wat sendiri ker????

    ReplyDelete
  2. mestilah ar kita yg wat... mana ada org lain yg tlong buat sih....

    ReplyDelete