Thursday, July 16, 2009

Jiwa Yang BerbiCara!!!!

Bismillah.....
Assalammualaikum semua.....
em khidupan yang amat memeratkan kpala otak aku ni... pelik kan dalam menjalani arus membangunan usia kita ni, terlalu bnyak onak n duri kita tempoh. memang bnyak sampaikan kita sndiri tak tahu yang mana satu harus dituju mahupun dijadikn plihan hati...
hidup ni seakan-akan sekeping kek, terlalu banyak adunan n perisa yang perlu kita pilih. jika btul perisanya maka manislah hasilnya. namun ada waktu dan ketikanya bila kita memilih perisa yang btul, namun kemanisannya masih lagi mnjadi tanda tanya. mengapa segala hasil yang terjadi tidak sperti yang diharapkan sedangkan sgala apa yang kita pilih sudah cukup smpurna segalanya. pada saat itulah kita tak perasaan yang apa yang kita pilih adalah salah walaupun arahan yang diberi sungguh menepati... yelah mana mungkin sektul kek itu akan terasa manis jika kita hanya meletak secubit gula. mana mungkin kek itu terasa nikmat jika kita mengunakan perisa dan bahan aduan yang telah tamat tempohnya.... penatkan... pnat sgat untuk memenuhi itu semua. ada masanya kita memberikan sepenuh perhatian, tapi trdapat jua klalaian pada akhirnya. seperti juga diri aku... aku mencuba sebaik mungkin untuk menyenangkan insan sekeliling, namun kesenangan itu tidak pernah aku lihat terjelas pada raut wajah mahupun nada bicara mereka. sehingga ada ketika aku merasakan yang semua aku lakukan n katakan tidak membawa n memberi makna kpada sesiapa. hinggakan aku merasakan kewujudanku ini hanyalah sekadar memenuhi ruang-ruang kosong yang berada di muka bumi.... jika tidak memikirkan hti n perasaan keluarga tersayang, mungkin aku tdak berada disini. mengapa??? biarlah dia menjadi rahsia untukku sndiri.. rahsia hitam itu akan terus terpalit disanubariku tanpa aku ulanginya lagi... aku sedar aku siapa, tiada siapa tempat untuk aku meluah sgala perasaan n kekeliruan disudut hati... hanya diruangan ini yang memberi nafas dan peluang untuk aku... biarlah siapa saja yang membaca... smuanya aku terima kerana bagi aku tiada siapa yang sempurna. tidak salah berkongsi rasa, namun biarlah keikhlasan tebal dijiwa... (melalut je aku ni kan. em... jiwa kacau... sorry... em... see u next time... salam guys..."

1 comment:

  1. hye ain...
    jgn cdih2...
    jiwa kacau ek...
    anything u can tell me ye...
    miss u alwyz....
    =)

    ReplyDelete