Friday, July 31, 2009

bila Aku Bengang

menghadap lautan yang meluas,
hatiku sentiasa dilanda gelisah,
gelisah dengan setiap ombak2 yang datang menyapa,
gelisah dengan setiap anasir2 yang memusnahkan....

aku disini,
menekan petak2 kecil,
terasa lancar tanpa ada yang menghalangi,
tapi siapakah yang mengerti,
segala yang bermungkim di dasar hati...

aku terus disini,
menghadapi sesuatu yang perit,
kenyataan yang bukan salah ku,
kenyataan yang hanya aku merasa,
brat beban didada,
namun siapa saja yangl ingin berkongsi bersama????

aku tertanya2..
kenapa manusia pelbagai rupa,
walaupun aku tahu akan hakikat sebenar,
namun hatiku tetap sakit tahap tidak terhingga,
mana mungkin dapat ku terima,
kerana insan lain aku yg mjadi mngsa,
kerana kelalaian insan lain aku yang menangung semua...

jika terasa diri itu tidak smprna,
jgan sesekali berlagak bagaikan dunia ini kau yang punya,
jangan seskali menyangka diri itu berada ditempat pertama,
jangan hanya memetingkan diri walaupun merana...

aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,
aku malas nak mengubah kata...
daa....
salam!!!!!

No comments:

Post a Comment