Wednesday, August 11, 2010

GUNDIK...

bismillah......

aku disini mcari jalan yg dtentukan...
aku dsini mcari apa yg dtakdirkan....
aku disini mcari jawapan siapa aku sbnarnya????
sehngga aku sndri keliru siapa aku sbnarnya....

aku akui....
dri ini bkan lah sperti org palpa
bkanlah sgala yg dminta n dhayat xdtunaikan...
mlah ada stu msa n ketika trsa dri ini tlalu mminta...
nmun slah kah ia????

sperti idup seorg gundik di istana yg mnanti..
hidup yg penuh dgn kemwahan..
segala yg dminta dterima semudah itu....
namun bkan semua akn dterima...
kerna....
tatkla mminta lebih ksih syg...
pelbagai alsan yg d cipta...
kerna
tatkla mminta sdikit phatian..
trnyata ianya hnya lah anganan....
slahkah si gundik itu???
sungguh slhkah dia??
slhkh dia jika hnya inginkan sdikit kpstian?
untk mnenangkan hati yg sdg keliru...
untk mredakn gndh yg lama bsarg d hati....

diri ini adalh gndik...
dri ini adlh insn yg mcri satu kpastian...
kpastian yg smpai takat ini blom dtemui...
adkh bnar ianya satu kjujurn mhupan skadr stu pmainan??
adkh ianya satu anganan mhupun satu realiti yg bkal dhadapi....

sunggh dri ini kliru...
dri ini sndiri xmgerti setiap tngkah yg dlakukn....
cuba mgerti namun mmakan dri...
dan akhirnya hujan lbat jtuh mbasahi pipi......

itulah diri insan yg bnama gundik.....:)

No comments:

Post a Comment